تغییر ویژگی های SERP و به روزرسانی های تقریباً روزانه Google بدان معنی است که استراتژی های کلیدی کلیدی دیگر قابل استفاده نیستند. اگر بخواهند قابل رویت باقی بمانند و برترین آرزوها را در SERP حفظ کنند ، مارک های زیادی برای نگه داشتن زبانه ها دارند.

به همین دلیل ما از لورا همپتون ، رئیس بازاریابی Impression خواسته ایم تا برخی از راه هایی که تیم برنده کننده خود از STAT استفاده می کند برای انواع مختلف بینش ها برای تصمیم گیری آگاهانه ، به اشتراک بگذارد.

راهنمایی های متخصص خود را در مورد چگونگی کشف ارزش اضافی در داده های کلیدی خود حل کنید - از جمله اینکه تیم وب Impression با استفاده از API STAT برای بهبود گزارش مشتری ، چگونگی مشخص کردن برنده های سریع با برچسب های پویا ، و چه پروژه های جدید آستین خود را دارد. آن را دور کن ، لورا!
Spotting برنده سریع است

همه ما نمودار سنتی CTR را به یاد می آوریم. این نشان می دهد که وب سایت های رتبه بندی شده در موقعیت یک در SERP ها می توانند تقریباً 30 درصد از کلیک های موجود را انتظار داشته باشند ، در حالی که موقعیت دو در حدود 12 درصد ، موقعیت سه با دیدن شش درصد و موارد دیگر (سلب مسئولیت: ممکن است این تعداد واقعی نباشند ، اما بیایید با آن روبرو شویم ، به هر حال این فرمول در این مرحله منسوخ شده است).

امروز ، منظره SERP تغییر کرده است ، بنابراین می دانیم که احتمال صحیح بودن هر یک از اعداد فوق حداقل است - به ویژه هنگامی که شما تأثیر عناصر مانند قطعه های برجسته را بر نرخ کلیک کنید.

اما واقعیت عملی باقی مانده است که اگر بتوانید موقعیت رتبه خود را بهبود ببخشید ، بسیار محتمل است که حداقل در این مدت حداقل میزان پیشرفت در ترافیک داشته باشید. این جایی است که برچسب های پویا STAT واقعاً می توانند کمک کنند. برچسب های پویا نوعی برچسب خاص است که به طور خودکار کلمات کلیدی را بر اساس معیارهای فیلتر قابل تغییر جمع می کند.

ما دوست داریم برچسب های پویا را بر اساس موقعیت رتبه بندی تنظیم کنیم. ما از این برای پرچم گذاری کلمات کلیدی که فقط در خارج از سه موقعیت برتر ، پنج رتبه برتر یا 10 موقعیت برتر قرار دارند استفاده می کنیم. به این شکل از معیارهای راهنمایی و رانندگی قرار گرفته و به راحتی می توانید از کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک مناسب کشف کنید که فقط به یک کار اضافی نیاز دارید تا آنها را به موقعیت بهتری تبدیل کنید.
تعقیب موقعیت صفر با قطعه های برجسته و PAA

در صنعت ما چت زیادی در مورد شیوع فزاینده ویژگی های SERP مانند قطعه های برجسته و جعبه های "مردم نیز درخواست می کنند" (PAA) وجود دارد. در حقیقت ، STAT در پیشبرد بخش اعظم تحقیق در مورد تأثیر این دو ویژگی SERP بر دیداری برند و CTR مؤثر بوده است.

اگر استراتژی شما شامل شکار موقعیت آرزو صفر است ، شما در شانس هستید. ما دوست داریم از ویژگی نشانگر پویا STAT برای نظارت بر کلمات کلیدی که منجر به قطعه های برجسته می شود استفاده کنیم. به این ترتیب ، می توانیم کلمات کلیدی را در جایی که مشتری ما دارای قطعه قطعه است و مکانهایی که آنها وجود ندارد ، ردیابی کنیم. ما همچنین می توانیم فرصت های جدیدی را برای ایجاد محتوای بهینه و تلاش برای گرفتن نقطه از رقبای خود برجسته کنیم.

این همچنین به راهنمایی استراتژی کلی محتوای ما کمک می کند ، زیرا STAT قادر به ارائه بازخورد سریع در مورد نوع محتوا (و بنابراین ، هدف فرضی) است که بهترین عملکرد را در میان یک کلمه کلیدی ارائه می دهد.
استفاده از نمایش داده ها

نمایش داده ها یکی از اساسی ترین عناصر STAT است. آنها ابزاری هستند که به شما امکان می دهند داده های خود را به روش هایی که برای شما معنادار است سازماندهی کنید. با نگه داشتن چندین بخش کلمه کلیدی (برچسب ها) و تولید معیارهای کل ، این امکان را برای ما فراهم می کند که اطلاعات کلمات کلیدی را پراکنده کنیم و سپس تصمیمات محور استراتژیک را عملی کنیم.

برای ما در Impression ، نمایش داده ها ضروری است. آنها منعکس کننده آرمانهای تاکتیکی مشتری هستند. در حالی که شما می توانید یک داشبورد یک قالب برای همه مشتریان خود با نمایش داده های یکسان ایجاد کنید ، متخصصان استراتژیک ما اغلب نمایش داده هایی را تنظیم می کنند که آینه کاری از راه کار هر مشتری و حساب است.

حتی اگر هنوز به طور جدی بر روی یک مجموعه کلمات کلیدی کار نمی کنیم ، ما معمولاً نمایش داده ها را ایجاد می کنیم تا بتوانیم به سرعت فرصت ها را شناسایی کرده و از پیشرفت استراتژیک گزارش دهیم.

در اینجا فقط برخی از نمای داده ها که ما بخش های کلمات کلیدی خود را به گروه بندی کرده ایم:
قیف تبدیل

تقسیم بندی کلمات کلیدی در مراحل قیف تبدیل یک استراتژی نسبتاً متداول برای بازاریاب های جستجو است - این امکان را فراهم می کند تا روی نمایش داده شده ها با اهداف بالاتر تمرکز کنید و اولویت بندی کنید.

بسیاری از نمایش داده های ما برای نظارت بر کلمات کلیدی برچسب های "تبدیل" ، "آموزش" و "آگاهی" تنظیم شده اند.
اهداف مشتری

از آنجا که ما معتقدیم که بازاریابی در جستجوی موفقیت آمیز تنها در صورت ادغام با اهداف تجاری گسترده تر امکان پذیر است ، ما دوست داریم وقت خود را برای آشنایی با مخاطبان مشتریان و همچنین ویژگی ها و خصوصیات خاص آنها صرف کنیم.

به این ترتیب ، ما می توانیم کلمات کلیدی خود را به مواردی تقسیم کنیم که منعکس کننده بخشهایی است که مشتریان ما مایل به هدفگیری هستند. به عنوان مثال ، در برخی موارد ، این براساس بخشهایی صورت می گیرد ، مانند مشتری ارتباطات ما که مخاطبان را در امور مالی ، بازاریابی ، IT و تجارت عمومی هدف قرار می دهد. در برخی دیگر ، این به مکانهایی مبتنی است ، در این صورت ما از قابلیت موقعیت مکانی STAT برای ردیابی دید مشتریان در مناطق مختلف استفاده خواهیم کرد.

خدمات و / یا دسته ها

برای آن دسته از مشتریانی که بصورت آنلاین - خواه از محصولات یا خدمات آن بفروشند - نمایش داده ها راهی عالی برای ردیابی میزان دید آنها در هر منطقه خدماتی یا دسته بندی محصولات است.

داشبورد شخصی ما (برای Impression) از این رویکرد برای تقسیم کلمات کلیدی مبتنی بر سرویس ما استفاده می کند ، بنابراین نمای داده ما "Services" مشخص شده و برچسب هایی که در آن پیگیری می کنیم "SEO" ، "PPC" ، "وب" و غیره . برای یکی از مشتری های مد ما ، نمای داده ها مربوط به دسته بندی محصولات است ، جایی که برچسب های ردیابی شده شامل "کفش" ، "لوازم جانبی" و "لباس" هستند.

در یک نگاه نظارت بر سلامت

یک ویژگی نسبتاً جدید در STAT به ما امکان می دهد عملکرد تگ ها را در مقایسه با یکدیگر مشاهده کنیم: برگه برچسب ها .

از آنجا که از نمایش داده ها و برچسب های زیادی استفاده می کنیم ، این یک افزودنی مرتب برای ما بوده است. امکان مشاهده سریع آن برچسب ها و چگونگی پیشرفت کلمات کلیدی داخل بسیار ارزشمند است.

بیایید از یک مثال از بالا استفاده کنیم. برای مجموعه کلمات کلیدی خود Impression ، یک نمای داده شامل برچسب هایی است که ارائه دهنده خدمات مختلف هستند. هنگامی که روی آن نمای داده کلیک می کنیم و "برچسب ها" را در گزینه های زبانهبندی انتخاب می کنیم ، می توانیم ببینیم که هر منطقه خدمات از نظر دید آنلاین چگونه عملکرد خوبی دارد.

این بدان معنی است که ما می توانیم از دیدگاههای استراتژیک بسیار سریع بدست آوریم که می گویند مواضع رتبه بندی ما برای SEO به طور مداوم بسیار جذاب است ، در حالی که کسانی که در حدود CRO هستند (که احتمالاً کمتر از آن شناخته شده ایم) تمایل به نوسان بیشتری دارند. ما همچنین می توانیم به لطف چیدمان برگه ، یک مقایسه سریع بین آنها ایجاد کنیم.
شناسایی خطر cannibalization کلمه کلیدی از طریق صفحات فرود تکراری

اگرچه مطمئناً به خودی خود هیچ تصوری از مجازات کانیالیزاسیون محتوا نداریم ، ما معتقدیم که داشتن چندین صفحه فرود برای یک کلمه کلید یا کلمه کلیدی مشکل ساز است.

این جایی است که STAT می تواند کمک کند. ما به راحتی جدول کلمات کلیدی را فیلتر می کنیم تا یک صفحه فرود مشخص را نشان دهیم و می توانیم مواردی را که در آن برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی شده است ردیابی کنیم.

با صادر کردن آن اطلاعات ، می توانیم بهترین و بدترین URL های رتبه بندی را با هم مقایسه کنیم. همچنین می توانیم مشخص کنیم که URL رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی تغییر کرده است و سیگنال درگیری داخلی و بنابراین فرصتی برای ساده سازی و بهبود را نشان می دهد.
نظارت بر چشم انداز رقابتی

هیچ استراتژی جستجو بدون درک کامل از منظر جستجو گسترده نیست. به طور خاص ، این به معنای پیگیری رتبه بندی شما و / یا مشتری شما در مقایسه با دیگران است که در اطراف خود رتبه بندی می کنند.

ما می خواهیم از برگه منظر رقابتی STAT استفاده کنیم تا این اطلاعات را برای یک نمایش داده خاص یا در کل حساب مشاهده کنیم. به ویژه ، صفحه مشترک اشتراک صدا: جریان رهبران خیلی سریع به ما می گوید که چه کسی در برابر یک کلمه کلیدی مخالف هستیم.

این منجر به بینش هایی از قبیل رقابت مجموعه کلمات کلیدی می شود که باعث می شود انتظارات مشتری آسانتر شود. همچنین اهمیت کلمات کلیدی ردیابی شده را نشان می دهد ، در صورتی که اگر سهم صدا به مارک هایی که خود شما نیستند می رود ، ممکن است نشان دهد کلمات کلیدی مورد نظر خود برای مخاطبان خودتان چندان مناسب نیستند.

همچنین می توانید به Share of Voice: Top 10 Trending نگاهی بیندازید تا ببینید که در آن رقبا در حال افزایش یا کاهش دید خود هستند. این می تواند نشان دهنده تغییر در SERP برای آن صنعت یا در کل صنعت باشد.
ایجاد کانکتور اختصاصی برای GDS

گزارشگری بخش اساسی زندگی نمایندگی است. مشتریان ما از بینش رسمی در مورد پیشرفت تبلیغات (البته در بالای ارتباطات منظم در طول ماه) قدردانی می کنند و یکی از اصلی ترین چالش های ما در زمینه رشد آژانس ما شناسایی بهترین روش برای نمایش گزارش ها است.

ما در اینجا صادقانه خواهیم بود: نکته ای وجود داشت که ما با ساخت انواع و اقسام آرایش های ساخت و ساز و تجربیات کاملاً مارک دار که می تواند به مجموعه ای از دیگر ملاحظات UX برای مشتریان خود تبدیل شود ، سرمایه گذاری در ساختن بستر خودمان را آغاز کردیم.

اما در عین حال ، ما نیز معتقدین بزرگی هستیم که اگر راه حل مناسبی از قبل موجود باشد ، هیچ تلاشی برای تلاش برای اختراع مجدد چرخ نداریم. بنابراین ، ما تصمیم گرفتیم که از Google Data Studio (GDS) استفاده کنیم زیرا در Beta عرضه شد و در سال 2017 روی سکو حرکت کرد.

البته ، رتبه بندی داده ها - در حالی که همه ما دوست داریم آن را برای بینش داخلی برای هدایت اهداف بزرگتر رزرو کنیم - همواره مورد توجه مشتری ها است. در آن زمان ، STAT API در دسترس عموم بود ، اما هیچ راهی برای جلب داده ها به GDS وجود نداشت.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقداری از وقت خود را برای ایجاد کانکتور GDS برای STAT اختصاص دهیم . از طریق این اتصال دهنده ، ما می توانیم داده های زنده را به گزارش های GDS خود بکشیم ، که به راحتی می توانید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. این یک فرآیند نسبتاً ساده بود و از آنجا که GDS برای مدت کوتاهی داده را ذخیره می کند ، API STAT را برای هر درخواست چکش نمی کند.

اگرچه مشتریان ما به STAT دسترسی دارند (از طریق مجوزهای کاربر ذره ای آنها امکان پذیر است) ، ادغام GDS راهی ساده تر برای دیدن آنها در یک نگاه آمارهای سطح بالا است.

ما در حال ساخت خطوط لوله از طریق BigQuery هستیم تا بتوانیم از این طریق ردیابی خاصی را در GDS تسهیل کنیم - برای اطلاعات بیشتر مراقب باشید و به اتصال دهنده STAT GDS در اینجا دسترسی پیدا کنید .
می خواهید بیشتر؟

برای یادگیری نحوه ترک خوردن و ردیابی موارد دیگر آماده هستید؟ به تیم راد ما دسترسی پیدا کنید و از نسخه نمایشی درخواست کنید تا مسیر STAT را متناسب با خود انجام دهید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها